Řízení správy tepla u elektrického vozidla

V rámci projektu 1000kmPlus byl vytvořen nový koncept tepelného managementu pro existujícího elektrické vozidlo.  Koncept navazuje na původní řešení, které je rozšířeno o nové tepelné funkce. Provedené úpravy mají za cíl plnit dva aspekty. Za prvé, vylepšit možnosti chlazení pro nově dostupné ultra rychlé nabíjení. Za druhé, zlepšit účinnost zprávy chladícího okruhu a tím snížení celkové spotřeby energie.
Zpráva tepelných funkcí je reprezentována stavovým automatem, který obsahuje tři hlavní subsystémy. Tyto subsystémy se používají pro řízení tepelného okruhu během jízdy vozidla, nabíjení baterie a předchlazení baterie před nabíjením.
Stavový automat je vytvořen v prostředí MATLAB/Simulink z důvodu snadné implementace do rapid prototyping platformy Autobox 4 nebo MicroAutoBox II od dSPACE. Ověření funkčnosti stavového automatu probíhalo ve dvou krocích. Nejprve byla ověřena základní funkčnost pomocí testovací aplikace v prostředí Simulink, která obsahovala zjednodušený model chladícího okruhu. Ve druhém kroku byly funkčnost ověřena na testbedu, který je složen z LIN zařízení (ventily a čerpadla), která se nachází v existujícím vozidle. Dále byla vytvořena grafická aplikace pro testování a zprávu tepelných funkcí v prostředí ControlDesk. Tato aplikace umožňuje monitorovat aktuální stav tepelného okruhu, zobrazit klíčové údaje a nastavit požadované polohy ventilů a rychlosti běhu čerpadel.